V riem vervangen
Soms moet de V-snaar vervangen worden. De dealer hoort bij een onderhoudsbeurt de V-snaar of multiriem preventief te controleren. Als hij slijtage vertoont, zal hij hem vervangen.
Nu is er wel een verschil bij het vervangen daarvan . En vind snel de juiste garage om de v-snaar van uw auto te laten vervangen. Een V-snaar (ook wel multiriem genoemd) is een aandrijfriem die door de motor . De multiriem of v-snaar van uw auto vervangen?
Betaalbaar onderhou ook voor het oudere model bij de dealer. Deze laatste drijft echter vooral de dynamo en de waterpomp aan. Met de komst van stuurbekrachtiging en airco is de v-snaar vervangen door een multiriem. Bij de dealer kost het vervangen van deze snaar 1euro!
In dat geval is vermoedelijk de riem (V-snaar) gebroken. Gelukkig is het verre van onmogelijk om zelf de V-snaar te vervangen door een nieuw exemplaar, . De V-snaar is niet veel meer te vinden. Deze is vervangen door de multiriem.
Dat betekent dat je meteen terug moet gaan naar de garage.
Of de snaar heeft de verkeerde spanning, of er is een verkeerde snaar geplaatst. Een v-snaar vervangen is tientjes werk. V snaar bij koude start of tijdens een stationair draaiende motor. Een multiriem is breder, platter en is zonder ribbeltjes. Interieurfilter vervangen: hoe en wanneer?
Een visuele inspectie is nog steeds . Wacht even, dus als jij op de beschermkap van de ventilator druk piept deze niet meer? Weet iemand hoeveel het kost voor een reparatie van de multiriem? Deze riem is de opvolger van wat men vroeger wel de V-snaar noemde en ligt goed in het zicht. Onlangs had mijn auto bij de dealer ( dealer van groot, duur duits automerk) een grote beurt, waarbij naar voren kwam dat v-riem vervangen . Heeft er iemand ervaring in het vervangen van de multiriem?
Vroeger hete dit v-snaar en zat meestal alleen de dynamo er op.
Kommentarer
Skicka en kommentar