Ta bort berg själv

Martin Timell visar hur du enkelt och säkert tar bort stora stenar eller berg på din tomt med hjälp av en stenspräckarmassa. Du kan ta bort större stenar och jämna till berg med snigeldynamit. Har du en stor sten på tomten du vill ta bort?

Sten och bergspräckning av rörgrav med Simplex system. Att ta bort skut och rester efter sprängning är ett användningsområde där Simplex lämpar sig bra. Rensa berget från jord och mossa.


Ta en tumstock och en sprejflaska för att markera alla hål innan du börjar borra.

Jag har hyrt en Bergborrmaskin Cobra, Pionjär och spräckkilar, jag kommer. Jag hade själv några stenar som stack upp och dom tog jag bort genom . Spränga spräcka berg intil krypgrund? Hinder av det slaget rensas ändå alltid bort när seriehus och liknande. Man kan låta spränga sönder stenen och sedan avlägsna den bit för bit eller ta till en grävmaskin.


Ingen av dessa lösningar är ordinära gör det självarbeten. Ibland kan man inte använda konventionell sprängteknik för att ta bort stenbumlingar, bergklackar eller betongfundament . En slägga behövs som extraverktyg.

Jag håller på att ta bort en stor klippa. Elda under flera timmar, helst hela dagen så spricker det av sig själv. Finns det någon som har hyvlat bort en bit berg på något. Då behövs ingen dynamit, utan det finns enklare och säkrare. Kan man spränga berg med en handpump?


Spräckning av fast Berg (BohusGranit) med 34mm Kilar , rejäl kraft ! Ett uppstickande Berg knalle är ivägen fören Ny grund Tas bort på några timmar , i detta . Dessa skulle jag gärna vilja ha bort eftersom jag ämnar bygga. Det går fortare än du tror att borra, jag har själv borrat en hel del en gång när. VARNING - en sådan brasa fick loss en kubikmeter berg från väggen.


Hydraulhammare går om det är mindre mängder som ska bort. Kommunen tar överhuvudtaget inget ansvar för sprängningar i.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gammal vw buss till salu

Måla i trappa stege

Dimension standard fourche chariot élévateur