Tive slåtterbalk

Kniv till slåtterbalk, hur slipa? Betala aldrig in handpenning på bankkonto innan du träffat säljaren, sett maskinen och skrivit köpeavtal. INGA seriösa privatannonsörer av .

Varför måste det vara en ny slåtterbalk? Tive SVA är helt överlägsen andra knivbalk maskiner. Plankan på slåtterbalken bara går av!


Jaha, eftersom jag av naturen är ganska lat kunde jag inte motstå att köpa en TIVE SVA slåtterbalk för en billig peng.

På köpet fick jag även en av Kronans . Det är dags att slå hål på myten om ekoimporten och heller inte låta den bli sann. Det skriver ekobonden Elin Rydström. Slöörs maskiner, Tive utgödslingssystem Thunstam, Svenska. Moms tillkommer på angivet högsta bud.


Sveriges största sökmotor för skogsmaskinannonser med alla . Logga in om du vill se mer information om annonsören. Tive slåtterbalk SVA med kraftuttagsaxel, alltid förvarad inomhus. Undrar egentligen vad min slåtterbalk är av för märke.

De bästa aggregat som finns är lite nyare TIVE SVA. Slåtterbalken behöver reservdelar igen. Det är en Alko, och man får väl säga att vissa delar till den är klart underdimensionerade.


Redskap: Energiklipp Kelsa G2 risgrip KTS, McHale balgrip sms. Familjeannonser Ett varmt tack till alla som hedrat minnet av Alfred Nygren vid hans bortgång. Jag hade tänkt mig en slåtterbalk tex Tive Aktive, IH eller liknande.


Helst vill jag ha en extra kniv som reserv, antar att det är lätt att skada. Min slåttermaskin, en Tive från slutet av sjuttiotalet (?), var av den sorten att den måste gullas med för att fungera. Alla kategorier, Entreprenadmaskiner, Lantbruksmaskiner .

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gammal vw buss till salu

Måla i trappa stege

Dimension standard fourche chariot élévateur